niedziela, 18 września 2016

Hafciarskie początki

W końcu skończone ! 
Dwa hafty dla mojej córci. Pierwszy to aniołek, który wisi nad łóżeczkiem Małej. 
Anioł Stóż Dominiki 




Drugi haft to metryczka. Kiedyś przy okazji natknęłam się na haftowane metryczki w sieci, i pomyślałam, że to świetna pamiątka dla dziecka. Także Domisia ma już swoją.





I na koniec jeszcze udało mi się dodziergać cztery ośmiorniczki, które już zawitały w warszawskim szpitalu. Oby wspierały dzielne maluszki ! 



Pozdrawiam Was serdecznie, i dziękuję za każde zaglądnięcie i komentarz ! 


5 komentarzy:

  1. Ewelinko, hafciki świetne. Troszkę jeszcze poćwiczysz i krzyżyki będą równiutkie, każdy w tę samą stronę, co być powinno, bo kilka innych zauważyłam. Co do oprawy, to rameczki są dobrze dobrane, ale kanwa niezbyt dobrze naciągnięta, zwłaszcza w tym pierwszym dla córci. Możesz to jeszcze poprawić, bo masz go w domu i zobaczysz, że efekt będzie o niebo lepszy. Ośmiorniczki świetne, dobrze, że już mają swoich właścicieli.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuje za dobre rady :)Jak dla mnie jesteś mistrzem haftu więc każda rada jest dla mnie na wagę złota. Kanwa jest nie naciągnięta bo ja mądra głowa zamiast najpierw pomyśleć, opitoliłam ją nożyczkami :P Także niestety musi tak zostać bo inaczej wyleci z ramki. Taka nauczka dla mnie na przyszłość :)

      Usuń
    2. KOchana, nie jestem mistrzem w hafcie, ale staram się i powiem Ci, że w tym co napisałaś, jesteś w błędzie, da się to uratować.
      Po pierwsze wyjmij z tej ramki hafcik, przygotuj sobie większy cieńszy kawałek materiału, np. płócienko jak na bluzeczkę letnią - najlepiej białe lub flizelinę krawiecką, taką z metrażu. Wyjęty hafcik, jeśli trzeba wcześniej obszyj cięcia nawet na okrętkę igłą z nitką by zabezpieczyć przed strzępieniem, czyli coś w rodzaju zygzaka maszynowego. Następnie namocz w wodzie i na wilgotno postaraj się odprasować nadając odpowiedni kształt, potem przyfastryguj do tego płócienka po obrąbku kanwy, uważając by się nie zmarszczyło. Jeśli użyjesz flizeliny klejowej będzie Ci prościej, bo po prostu przyprasujesz ją do tej kanwy i możesz zakładać na plecki rameczki do oprawienia. Nadmiar obcinasz wtedy, gdy jesteś pewna równości obrazka w rameczce, nie wcześniej. Zobaczysz, że to się uda, a obrazek nabierze innego wyglądu.
      Ps. Gdybyś była tak miła i dodała jeszcze maila na priv. do siebie , byłoby łatwiej się w takich "wpadkowych" sprawach kontaktować.
      Próbuj dalej, bo na błędach się uczymy.) Powodzenia)

      Usuń
    3. Och, jesteś na prawdę kochana !! Śliczne Ci dziękuję, biorę się za ratowanie Anioła :) Mam nadzieję, że podołam, a efektami na pewno się pochwalę.
      Mój mail : e.d.bala@wp.pl

      Usuń
  2. Takie hafty to świetne pamiątki dla dziecka, a ośmiorniczki są urocze. I jakie mają zakręcone ramiona, super to wygląda :).

    OdpowiedzUsuń